10 būdų, kaip jūsų automobilis įspėja, kad jums reikia stabdžių priežiūros

Į stabdžius dažnai nepaisoma ir jie laikomi savaime suprantamais dalykais, kol iškyla rimta problema. Kalbant apie svarbiausią jūsų transporto priemonės saugos mechanizmą, problemų sprendimas tol, kol ta sistema nebeveikia tinkamai, yra nelaimės receptas. Neignoruokite įspėjamųjų ženklų apie gresiantį stabdžių gedimą, užtikrinkite, kad stabdžių sistema veiktų maksimaliai. Toliau pateikiamas dešimties pagrindinių įspėjamųjų ženklų, kad jums reikia stabdžių priežiūros, sąrašas.

1 – Kempiniškas stabdžių pedalas

Minkštas, švelnus stabdžių pedalo pojūtis yra tikras hidraulinės sistemos problemos ženklas. Tokios problemos kaip oro linijose, sugadinimų ar ratų cilindrų gedimas, pagrindinio cilindro gedimas arba silpna lanksti linija gali jaustis minkšta, kai paspaudžiate pedalą. Jūsų stabdžių pedalas turi būti tvirtas, stabdžiai turi jaustis tvirti ir veikti palaipsniui. Kai pedalas yra minkštas ir purus, jūsų stabdžių sistema neveikia 100%. Tai gali būti taip paprasta, kaip mažas stabdžių skystis pagrindiniame cilindre, dėl kurio į sistemą pateko oro.

2 – kietojo stabdžio pedalas

Jei stabdžių pedalą sunku nuspausti, greičiausiai problema yra galios pagalbiniame mechanizme. Galios pagalbinės sistemos yra trijų tipų – vakuuminės, hidraulinės ir elektrinės. Dauguma automobilių ir sunkvežimių naudoja vakuuminį stiprintuvą, kad padėtų stabdyti, kad vairuotojui nereikėtų spausti stabdžių pedalo. Kai kurie sunkesni sunkvežimiai ir tam tikros transporto priemonės su turbokompresoriumi naudoja vadinamąjį „hydroboost“, o ne vakuumą, kad padarytų tą patį. Hidroboost naudoja hidraulinį slėgį iš vairo stiprintuvo siurblio, kad padėtų stabdymo funkcijai. Kai kurios elektrinės transporto priemonės, pvz., Nissan LEAF, naudoja elektrinį stabdžių stiprintuvą, kad padėtų stabdyti. Kai šios sistemos nukrenta, stabdžių pedalą sunku nuspausti, tačiau stabdžių sistema veikia kitaip. Jei stabdžiai neveikia, o pedalas kietas, tikėtina, kad tarp pedalo ir pagrindinio cilindro yra mechaninė problema, pvz., kliūtis arba lūžęs švaistiklis.

Vakuuminių sistemų maitinimo pagalbinės sistemos gedimus paprastai sukelia vakuumo praradimas (atjungta, suskaidyta arba užblokuota vakuumo linija) arba stabdžių stiprintuvo diafragmos plyšimas. Hidrauliniai stiprintuvai gali užstrigti viduje, nutekėti arba pasibaigti skysčiai. Jei visa kita vairavimo sistema veikia normaliai, o hidraulinis stabdžių stiprintuvas ne, greičiausiai kaltininkas yra pats stiprintuvas. Elektrinio stabdžių stiprintuvo problema gali būti tokia paprasta, kaip atsilaisvinęs kištukas, arba tokia sudėtinga kaip elektros trumpas.

10 būdų, kaip jūsų automobilis įspėja, kad jums reikia stabdžių priežiūros

3 – skysčių nutekėjimas

Hidraulinė sistema yra sudėtinga, su daugybe linijų, nukreiptų į įvairius komponentus, ypač transporto priemonėse su ABS. Dėl bet kurios iš šių daugelio jungčių nutekėjimo sistemoje neteks skysčio ir oro. Galiausiai stabdžių sistema visiškai suges. Dažniausios nuotėkio vietos yra prie ratų ir guminių lanksčių linijų tarp kietosios linijos ir stabdžių apkabų. Galiniais ratais varomose transporto priemonėse yra lanksti linija, kuri taip pat eina tarp kėbulo ir galinės ašies. Stabdžių skystis skiriasi nuo skaidraus iki rūdžių oranžinės spalvos, priklausomai nuo jo amžiaus ir būklės. Skystis yra labai plonas ir gana slidus. Jame yra nedidelis kvapas. Ieškokite įspėjamojo ženklo apie šlapias vidines padangas, ar nėra suporto / rato cilindro nuotėkio. Stabdžių skystis netinka dažams, dar vienas nuotėkio požymis yra susiraukšlėję dažai šalia stabdžių linijos jungties. Bet koks stabdžių skysčio nutekėjimo požymis yra blogas ir turi būti nedelsiant pataisytas. Nėra priimtino stabdžių skysčio nuotėkio kiekio.

10 būdų, kaip jūsų automobilis įspėja, kad jums reikia stabdžių priežiūros

4 – šlifavimo triukšmai

Jei girdite triukšmą, kai paspausite stabdžių pedalą, greičiausiai turite mechaninę stabdžių sistemos problemą. Šlifavimas yra metalo ant metalo garsas, o tai reiškia, kad stabdžių trinkelės / trinkelės yra susidėvėjusios, o netaurieji metalai šlifuoja ant rotoriaus arba būgno. Pasiekus šį tašką, stabdymo efektyvumas labai sumažėja, o rotoriai / būgnai yra aktyviai sunaikinami kiekvieną kartą paspaudus pedalą. Kuo greičiau nuvežkite savo transporto priemonę į vietinę NAPA AutoCare, kad būtų atlikta stabdžių priežiūra, kad išvengtumėte tolesnių pažeidimų ir nesaugios būklės. Jei pasiseka, rotorius ar būgnus galima išgelbėti juos apdirbant, tačiau dažniausiai pažeidimai viršija medžiagos storio ribas ir reikės pakeisti. Jei pasieksite šį tašką, nenustebkite, kai remontui prireiks ne tik naujų trinkelių/batų, bet ir naujų rotorių/būgnelių. Ir taip, jūs turite pakeisti abi puses vienu metu.

10 būdų, kaip jūsų automobilis įspėja, kad jums reikia stabdžių priežiūros

5 – traukimas į kairę arba į dešinę

Kai paspausite stabdžių pedalą, tiek kairioji, tiek dešinė stabdžių sistemos pusės veikia vienodai. Jei kyla problemų dėl vienos pusės, jūsų automobilis trauks į vieną pusę, kai naudosite stabdžius. Tai gali būti paprastas reguliavimas, tačiau greičiausiai stabdžiai susidėvi labiau vienoje pusėje nei kitoje. Sugedus rato cilindrui arba prilipus suportui, netolygiai susidėvės ir stabdžiai suveikia. Kita problema yra susidėvėję rotoriai, kurie suryja trinkeles ir sugriebia arba paslysta. Dėl šios priežasties visada keičiate susidėvėjusius stabdžių komponentus kairėje ir dešinėje, kad užtikrintumėte vienodą stabdymo efektyvumą.

10 būdų, kaip jūsų automobilis įspėja, kad jums reikia stabdžių priežiūros

6 – ilgesnis stabdymo laikas/atstumas

Jei jūsų transporto priemonė užtrunka ilgiau, kol sustoja, vadinasi, stabdžiai išblėsta. Tai gali būti trumpalaikė arba ilgalaikė problema, priklausomai nuo priežasties. Trumpalaikio išblukimo pavyzdys yra važiavimas vingiuotu keliu, pavyzdžiui, nusileidimas nuo kalno. Važiuojant stabdžiais, trinkelės ir rotoriai įkais, todėl jie mažiau reaguoja. Kai jie atvės, jie gali grįžti prie pradinio arba beveik originalaus pasirodymo. Galų gale išblukimas tampa nuolatinis ir vienintelis sprendimas yra pakeisti trinkeles ir (arba) rotorius. Alternatyva stabdymui tokiose situacijose yra perjungti pavarų dėžę ir leisti varikliui sulėtinti transporto priemonę.

7 – Vibracijos

Per daug įkaitinus stabdžius, ant rotorių gali susidaryti karštos vietos, kurios atvėsus susitraukia labiau nei likusi rotoriaus dalis. Rezultatas – iškreiptas stabdžių rotorius. Kai tai įvyksta, kiekvienas stabdžių paspaudimas siunčia impulsus per stabdžių pedalą arba vairą. Šios vibracijos taip pat gali būti prasto vairo sureguliavimo ženklas, todėl turėtumėte suplanuoti susitikimą su NAPA AutoCare Center, kad patikrintumėte problemą. Jei jums pasisekė, rotorių galima pasukti ir vėl padaryti, o jei ne, tuomet reikia pakeisti, kad atsikratytų drebėjimo. Stabdžių būgnai taip pat gali nukentėti dėl tų pačių perkaitimo ir deformacijų. Sprendimas taip pat tas pats: apdirbimas arba pakeitimas.

10 būdų, kaip jūsų automobilis įspėja, kad jums reikia stabdžių priežiūros

8 – Vilkite pagal pagreitį

Paspaudei dujas ir variklio sūkius, bet transporto priemonė nevažiuoja taip greitai, kaip turėtų? Problema gali būti apkabos ar būgno pakabinimas. Jei išleidžiate dujas (pasiekus maždaug 35 MPH) ir transporto priemonė sulėtėja daug greičiau nei įprastai, tai yra tikras stabdymo problemos ženklas. Kelio nešvarumų kaupimasis ir sugadinti apkabos / ratų cilindrai yra tipinė šios problemos priežastis. Būgniniai stabdžiai taip pat gali būti nesureguliuoti ir negali atitraukti stabdžių trinkelių nuo būgno.

9 – keistas kvapas

Jei paspaudę stabdžius užuodžiate nemalonų degimo kvapą, turite problemų. Perkaitę stabdžiai gana blogai kvepia ir yra pavojinga situacija. Jei jūsų stabdžiai rūko, jūs degate frikcinį antdėklą. Ekstremaliais atvejais, pavyzdžiui, sunkiasvorių sunkvežimių, trinties medžiaga iš tikrųjų gali užsidegti. Perkaitusios trinkelės ir batai ant paviršiaus padengia glazūrą, kuri yra slidi, todėl jūsų stabdymo efektyvumas labai sumažės. Tai yra stabdžių blukimo komponentas, kaip aptarta anksčiau.

10 – įspėjamieji žibintai

Kiekvieną kartą, kai užsidega stabdžių įspėjamoji lemputė, turite atkreipti dėmesį. Yra du pagrindiniai stabdžių problemų žibintai – pagrindinė sistema ir ABS sistema. Taip pat galite turėti stabdžių darbinį žibintą, kuris signalizuoja, kada laikas pakeisti stabdžių trinkeles. ABS komponentai gali sugesti ir leisti normaliai veikti likusiai sistemos daliai, tačiau pagrindinė stabdymo įspėjamoji lemputė reiškia, kad transporto priemonėje greičiausiai įvyko hidraulinės sistemos gedimas ir ją reikia nedelsiant prižiūrėti.

Šie įspėjamieji ženklai yra dažniausiai gresiančio stabdžių gedimo požymiai. Jei jūsų stabdžiai neveikia, jūs negalite sustabdyti transporto priemonės. Jei taip nutiktų, atlikite šiuos veiksmus, kad sustabdytumėte transporto priemonę:

  • NEPANIKUOJU. Įkvėpkite, susikoncentruokite ir nusiraminkite. Jei panikuojate, nieko negalite padaryti.
  • Siurbkite stabdžius. Jei pedalas staiga nukrenta į grindis, greičiausiai yra nutrūkusi linija. Pakartotinai siurbkite stabdžius. Dauguma transporto priemonių turi atskiras priekines ir galines sistemas, todėl nutrūkusi linija vienoje pusėje leidžia kitai pusei veikti. Siurbiant stabdžius sistemoje gali padidėti slėgis, todėl stabdžiai gali veikti.
  • Perjungti žemyn. Leiskite varikliui atlikti didžiąją dalį darbo. Jei sugedo stabdžiai, reikia nuvažiuoti nuo kelio. Perjunkite pavaras, kad sumažintumėte greitį, kad galėtumėte sulėtinti greitį prieš bandydami sustoti.
  • E-stabdys. Nebent tiesiog traukite rankeną ar nespauskite avarinio stabdžio, tai užblokuos galinius stabdžius, o jei važiuojate dideliu greičiu. Vietoj to naudokite avarinį stabdį, kad lėtai sumažintumėte greitį. Rankinis stabdys yra geresnis, bet viskas priklauso nuo jūsų automobilio. Jei judate lėčiau nei maždaug 30 mylių per valandą, visiškai nuspaudus avarinį stabdį transporto priemonė mažiau apsisuks.
  • Kontroliuojamas sukimas. Norėdami sumažinti greitį, vairu galite lėtai ir apgalvotai pasukti automobilį į šoną. Netraukite rato iš vienos pusės į kitą, tai sugadinsite. Kai tik sumažinate transporto priemonės greitį, galite atlikti sunkesnius posūkius, kad sustotų. Jūs ieškote lėto pynimo, o ne kieto posūkio.
  • Jei esate pabėgusioje transporto priemonėje, įjunkite blykstėles ir garsinį signalą įspėkite kitus vairuotojus, kad atsidūrėte avarinėje situacijoje. Dauguma stabdžių gedimų įvyksta greitai ir tokiose situacijose, kai reikia nedelsiant sustoti, todėl atlikdami šiuos veiksmus galėsite išlikti ramūs ir paleisti automobilį kuo lėčiau prieš susidūrimą, o tai leis jums visiškai išvengti avarijos.

    Jei lauksite, kol kils stabdžių aptarnavimo problema, sprendimas paprastai kainuos daug brangiau nei tuo atveju, jei jį pastebėsite prieš patirdami gedimą. Stabdžių sistema yra svarbiausias jūsų automobilio saugos mechanizmas. Atkreipkite dėmesį į įspėjamuosius artėjančios pražūties ženklus, nuo to gali priklausyti jūsų piniginė ir gyvybė.

    Peržiūrėkite visas NAPA Online prieinamas stabdžių sistemos dalis arba pasitikėkite viena iš mūsų 17 000 NAPA AutoCare vietų, kad atliktumėte įprastinę priežiūrą ir remontą. Norėdami gauti daugiau informacijos apie būdus, kaip jūsų automobilis įspėja, kad jums reikia stabdžių priežiūros, pasikalbėkite su išmanančiu ekspertu vietinėje NAPA AUTO PARTS parduotuvėje.